Firma home.pl jest liderem na rynku usług hostingowych w Polsce. Jest również najszybciej rozwijającą się polską spółką technologiczną, za co otrzymała wyróżnienie firmy doradczej Deloiite&Touche.

Pozycję lidera potwierdzają robiące wrażenie, imponujące liczby: ponad 1mln obsługiwanych domen oraz 250 tys. klientów, którzy na ponad 1000 serwerach mają 1,2 mln kont pocztowych. Te liczby pokazują, jak dużym zaufaniem klienci darzą firmę home.pl. Potwierdza to również otrzymany w 2009 roku Laur Konsumenta.

Home.pl swoją działalność opiera także na współpracy z innymi firmami. Jest największym partnerem NASK w zakresie rejestracji domen .pl. Jest także partnerem Google i złotym partnerem Symantec, home.plmantec, z którymi współpracuje od kilku lat.

Oczywiście sukces firmy nie jest dziełem przypadku. Złożyła się na niego 15 letnia praca całego zespołu oraz nowatorstwo stosowanych rozwiązań. Wszystko zaczęło się w 1997 roku, a więc wtedy, gdy Internet w Polsce dopiero raczkował. Trzech entuzjastów stworzyło pierwszą w Polsce możliwość zakładania kont pocztowych, które działały od razu. Dodatkowo klienci mogli z nich bezpłatnie korzystać przez 14 dni, żeby w pełni przekonać się o słuszności wyboru. Strategia ta okazała się tak skuteczna, że wyznaczyła późniejsze standardy świadczenia usług na rynku hostingowym w Polsce.

Zaczynając od kont pocztowych i jednego serwera, firma przez 15 lat działalności rozwijała swoje usługi i powiększała zespół osób przyczyniających się do wspólnego sukcesu. Liczy on obecnie ponad 200 osób, którzy nadal rozwijają i ulepszają oferowane produkty.

Proste usługi, takie jak konta e-mail czy pomoc w rejestracji domen szybko rozszerzyły swój zakres. Pojawiła się oferta serwerów firmowych oraz możliwość rejestracji domen bezpośrednio w home.pl dzięki jej współpracy z NASK. Później pojawiła się aplikacja do obsługi sklepów internetowych czy usługa projektowania stron www. Wraz z rozwojem Internetu i rozwojem firmy produkty te są dopasowywane do rosnących potrzeb rynku i wymagań klientów. Obecnie firma ma w ofercie własny system do obsługi sklepów internetowych Click Shop oraz kreator stron www.

Niezwykle istotne w przypadku tego typu usług jest także zapewnienie bezpieczeństwa informacji. Home.pl posiada certyfikat potwierdzający spełnienie wymagań normy ISO 27001:2005 nadawany przez BSI, który potwierdza najwyższe standardy utrzymywania bezpieczeństwem informacji oraz certyfikat jakości ISO 9001-2008.

Niewątpliwie jednak sukces home.pl, tak jak żadnej firmy usługowej, nie byłby możliwy bez klientów. Dbałość o nich jest strategicznym działaniem władz spółki. Strategia ta przynosi efekty, a rosnąca liczba klientów jest wynikiem zaufania, jakim darzą oni home.pl i utrzymywanej na najwyższym poziomie jakości usług przez nią świadczonych. Klienci firmy mogą czuć się pewnie, gdyż przez 24h na dobę, 7 dni w tygodniu działa służąca pomocą infolinia. Jest to jedyne w Polsce takie call center dla klientów firm hostingowych.

Wyznaczając standardy świadczenia usług, zarówno pod względem ich funkcjonalności, jak i jakości, firma home.pl stara się także być prekursorem w innych dziedzinach. W ramach dbałości o środowisko naturalne wprowadziła usługę e-faktur. Faktury są wysyłane wyłącznie w wersji elektronicznej, a więc zmniejsza się zużycie papieru, co ma spore znaczenie dla ochrony środowiska naturalnego.

Dalszy rozwój usług i rosnąca liczba klientów to tylko kwestia czasu. Home.pl nie jest firmą, która spocznie na laurach. Pojawiające się udogodnienia dla klientów, zwiększanie możliwości oferowanych rozwiązań oraz dodawanie nowych usług sprawia, że jej pozycja lidera na rynku usług hostingowych wydaje się być niezagrożona.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Dodatkowe informacje