Kreator Wix

Kreator stron Wix.com to Izraelska firma, powstała 2006 r. Swoje biura ma m.in. w USA, Niemczech, Brazylii, Kanadzie czy na Litwie. Przez lata stała się dużą międzynarodową marką, a z jej usług korzysta 90 milionów użytkowników w 190 państwach.

Z całą pewnością kreator Wix jest profesjonalnym narzędziem, pozwala tworzyć nowoczesne strony ze wszystkimi niezbędnymi funkcjami. Kreator pozwala nie tylko prowadzić stronę www, ale też prowadzić sprzedaż, przez co może służyć jako niewielki sklep. I to tyle pozytywów.

Niestety kreator ten nie należy do najtańszych, a jego parametry nie są imponujące. Pakiety zaczynają się od 17,08 zł netto za miesiąc. Nie jest to dużo, jednak otrzymujemy zaledwie 1 GB transferu danych oraz 500 MB pojemności konta. Płacąc blisko 250 zł brutto rocznie, na naszej stronie będą wyświetlały się reklamy Wix, których nie będziemy mogli usunąć. Opcję usunięcia reklam dostaniemy za 414,84 zł netto za rok. Ale również wtedy uzyskamy jedynie 2 GB transferu miesięcznie, przy 3 GB pojemności. Większą rolę odgrywa tu „przepustowość”, bo o ile 3GB wystarczy na większość niedużych stron, to te 2 GB transferu mogą okazać się za małe. W zasadzie mamy tu sytuację rzadko spotykaną gdzie pojemność konta jest większa od transferu danych. Zatem już wgrywając do naszego kreatora jakieś duże pliki możemy wykorzystać transfer danych. No ale może nam to zrekompensuje opcja wstawiania własnego... faviconu.

Tak naprawdę dwa najtańsze pakiety są po to aby być, gdyż moim zdaniem, większego sensu nie mają. No ale w końcu dochodzimy do pakietu za ponad 760 zł brutto rocznie, gdzie nie mamy ani reklam, a transfer danych jest określony jako „nieograniczony”. Do tego 10 GB pojemności i dodatkowe aplikacje do tworzenia formularzy, które jednak są dostępne tylko w płatności za rok.

Wspominałem o sklepie. Opcja ta jest dostępna w dwóch najdroższych planach eCommerce oraz VIP. Mamy tam 20 GB pojemności, nieograniczony transfer, oraz wszystko to co co w poprzednich pakietach plus „Koszyk”, czyli po prostu możliwość sprzedaży. Ceny jak na zwykły kreator stron są już bardzo wysokie, pakiet eeCommerce to cena blisko 1000 zł brutto za rok a VIP to ponad 1500 zł za rok brutto.

Cena dość astronomiczna, szczególnie, że na naszym podwórku znajdziemy wcale nie gorsze ale dużo tańsze kreatory takie jak Webwave( polska firma), gdzie mamy naprawdę bardzo fajne kreator prosty w obsłudze za 360 zł rocznie, z responsywnymi szablonami, certyfikatem SSL w pakiecie i wszystkim co nie zbędne co prowadzenia niedużej strony firmowej. Ma tez opcję sprzedaży. Są też oczywiście kreatory w home.pl i nazwa.pl, również dużo tańsze, bez żadnych reklam, śmiesznych pojemności. Tak np. w home.pl za 1230 zł za rok otrzymujemy kreator z opcją sklepu, wersją mobilną, wieloma dodatkami jak blog, opcje SEO, Mapy Google, 142 darmowych szablonów, formularze kontaktowe, galerie zdjęć.

Podsumowując kreator Wix jest drogi, a ta cena niekoniecznie jest adekwatna do tego to co nam oferuje. Skoro są tańsze i wcale nie gorsze rozwiązania, to po co przepłacać? 

Kreator stron w Home.pl

Home.pl – jeżeli mowa o zakładaniu stron i kreatorach to trzeba wymienić firmę home.pl, znaną zapewne dla większości. Home.pl to chyba najsolidniejsza i najpopularniejsza marka tego typu w Polsce. Jest jedną z pierwszych firm IT, a swoje usługi świadczy praktycznie od "początku internetu" w Polsce. Działalność firmy to nie tylko Polska, ale także cała Europa. Home.pl wyróżnia najwyższa jakość usług, słynny już support i niezawodne serwery.

Kreator stron w tej firmie to nie RvSiteBuilder a Parallels Plesk Sitebuilder. Jest on nieco mniej skomplikowany, ale też nie ma opcji edycji szablonu w kodzie źródłowym i innych bardziej zaawansowanych opcji jak np. edycja nazw plików. Wynika to głównie z tego względu, że home.pl kupujemy „stronę www” , a nie konto hostingowe. W opcji "Strona www", mamy dostępny tylko kreator stron, bez żadnego hostingu i dostępu do plików strony. Jest to najprostsza forma tworzenia stron szczególnie dobra dla osób planujących założyć nieduża witrynę lub jakąś stronę firmową. Nie obchodzą nas wtedy parametry i konfiguracje, mamy wyłącznie kreator stron. Oczywiście możemy wykupić standardowy hosting z kreatorem stron i instalatorem aplikacji, jednak wiąże się to z większym wydatkiem. Ceny w home.pl ze względu na renomę firmy nie są najniższe, ale w zamian otrzymujemy najwyższą jakość usług.

 

O czym warto wiedzieć - zarabianie na stronie internetowej

Zarabianie na stronie to jeden z tych tematów, który z całą pewnością interesuje tych co planują założyć stronę www lub już ją posiadają. W artykule tym mowa o stronach tematyczanych, a nie o sklepach lub oferujących jakieś usługi bezpośrednio związane z zarabianiem. To czy da się zarobić na stronie decyduje kilka czynników oto one:

  • ruch na Twojej stronie

  • temat Twojej strony

  • charakterystyka Twojej strony

  • model zarobku

 

Rucha na stronie, czyli ilość odwiedzających przekłada się na Twoje zarobki, bo czym większa ilość odwiedzających tym większe prawdopodobieństwo zainteresowania się reklamą. Temat też jest ważny, są tematy mnie lub bardziej dochodowe i takie które bardziej skłaniają do zainteresowania się reklamą lub mniej. Są też różne formy zarobku, zwane modelem rozliczeń. I tak można zarabiać na klikaniu internautów w reklamy(płatność za klik), za jakąś akcje(lead) jak np. rejestrację w serwisie. Są też programy partnerskie, które oferują jednorazową płatność za pozyskanie klienta, lub prowizję od sprzedaży.

 

Zarabiaj na klikaniu w reklamy

W przypadku czerpania dochodu od klikania w reklamy to prym wiedzie platforma reklamowa Google – Adsense, to właśnie ich reklamy widnieją na większości stron. Adsense oferuje największe stawki, nie jest rzadkim, że za jedno kliknięcia w reklamę można dostać 1 zł a nawet więcej, gdzie konkurencja oferuje przynajmniej połowę mniej. Co do konkurencji w modelu płatności za kliknięcia warto wymienić takie sieci reklamowe jak Adkontekst czy OnetKontekst.

Aby korzystać z takich platform reklamowych, trzeba się zarejestrować, pobrać reklamy i wstawić je na swojej stronie. W takich sieciach, nie mamy wpływu na wyświetlane reklamy, są one dobierane automatycznie do treści strony i do zainteresowań internauty(wyszukiwarki gromadzą dane, na jakie strony wchodzisz i wyświetlają reklamy o podobnej tematyce).

 

Aby zarobić na modelu płatności za klikanie musimy mieć sporą odwiedzalność naszej strony. Tak naprawdę ludzie rzadko klikają w reklamy, nie lubią ich, dlatego klikalność może być mała. Ta zależy również od tematu, rozmieszczenia reklam na stronie, a nawet wyglądu strony. Jednak musisz być przygotowany, że w reklamę średnio kliknie 1 osoba na 100(co i tak jest dobrym wynikiem), pomnóż to przez użytkowników odwiedzających witrynę oraz średnią stawkę za klik( powiedzmy 0,50 zł) i otrzymasz odpowiedz o możliwości zarobku na tym modelu.

 

Programy partnerskie

Drugim bardzo popularnym sposobem są programy partnerskie nazywane również afiliacyjnymi. W przeciwieństwie do modelu CPC( Cost Per Click), programy partnerskie płacą najczęściej prowizję za sprzedaż. Wygląda to tak, że rejestrujesz się w np. W programie partnerskim sklepu z zabawkami, reklamujesz na stronie zabawki, ktoś klika w baner lub link, przechodzi do sklepu i coś kupuje. Ty wtedy otrzymujesz prowizję, która waha się zwykle w granicach 10 %. Z kolei korzystając z programu partnerskiego banku, możesz otrzymać określoną kwotę za pozyskanie nowego klienta. Wiele firm i sklepów z różnej branży oferują programy partnerskiej, wystarczy tylko poszukać, lub skorzystać z sieci afiliacyjnej, czyli platformy skupiającej wiele programów partnerskich jak np. Webepartners czy Novem.pl. Programy partnerskie mają to do siebie, że aby móc na nich zarabiać, treść Twojej strony musi być ściśle dopasowana do reklamy.

 

Pozostałe metody

Wielu ludzi myśli, że są firmy które płacą za samą obecność reklamy na stronie, jednak praktycznie jest to niespotykany model płatności, choć po części stosowany przez sieć Adtaily, gdzie można zaoferować miejsce reklamowe na swojej witrynie za określoną sumę, jednak z opinii i doświadczeń wynika, że nie zarobisz na tym więcej niż w standardowym modelu płatności za kliknięcia.

 

Dla bardziej zdesperowanych jest jeszcze opcja handlu linkami pozycjonującymi, czyli odpłatne umieszczanie na swojej stronie linków do innych stron. Dlaczego dla zdesperowanych? Bo Google nie lubi handlu linkami, gdyż uważa to za sztuczne i nieturlane techniki wzmacniania witryny. Na silnej witrynie z wysokim Page Rank można zarobić, ale gdy Google się w jakiś sposób zorientuje że sprzedajesz linki, bądź pewny, że obniży Ci wskaźnik PR, a to on głownie decyduje o cenie linku.

To pokrótce o temacie zarabiania na stronie www. Masz więcej pytań. Napisz..

O czym musisz wiedzieć - Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to praktycznie niezbędny element w prowadzeniu strony www. Bez pozycjonowania ciężko o wypromowanie jakiejkolwiek strony i zdobyciu popularności w sieci. Czym bardziej konkurencyjny temat tym trudniej wypozycjonować daną witrynę. Tak samo ma się do jakości strony – strona z duża ilością wysokiej jakości treści będzie łatwiejsza w pozycjonowaniu niż witryna słabej jakości.

Ale czym właściwie jest pozycjonowanie? Są to czynności, które sprawią, że nasza strona będzie wysoko w wyszukiwarkach na poszczególne frazy. Cały dział pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych nosi nazwę SEO (ang. Search Engine Optimization).

Na czym polega pozycjonowanie i jak do tego się zabrać?

Od dawien dawna największy wpływ na pozycję strony, jej siłę i to na jakiej pozycji znajdzie się w wynikach Google(głównie ta wyszukiwarka się liczy) mają linki przychodzące. Jednak zanim zaczniemy zdobywać linki prowadzone do naszej witryny należy skupić się na innym kluczowym elemencie optymalizacji strony, który ma spory wpływ na pozycję. Chodzi o tzw. Meta Tagi. Czym są meta tagi? Są pewnego rodzaju informacją dla wyszukiwarek. Na meta tagi składa się tytuł strony, opis strony oraz słowa kluczowe. Zarówno kreatory stron jak i Systemy Zarządzania Treścią dają możliwość uzupełnienia meta tagów, gdyż po prostu jest to koniecznie w procesie pozycjonowania. Uzupełniając meta tagi musimy umiejętnie stworzyć opisy stron tak aby zawierały kluczowe frazy i tak aby zachęciły internautę do odwiedzenia witryny. Najważniejszy jest tytuł stron(wyświetla się on w wynikach wyszukiwarki), ważny jest także opis stron( wyświetla się on pod tytułem strony w wynikach wyszukiwarki), najmniej ważne są słowa kluczowe, ale i te trzeba dodać. Ważne aby nie powielać tym samych tytułów i opisów dla każdej z podstron. Najważniejszą frazę warto nadać tytułowi strony głównej, inne natomiast podstronom. Optymalizacja witryny pod tym kontem może trochę potrwać gdyż nie ma gotowego przepisu na najlepsze tytuły stron czy opisy, należy obserwować pozycję i efektywność naszych działań, a w razie słabych efektów meta tagi można modyfikować, jednak nie należy to robić za często.

 

Gdy już uzupełnimy meta tagi, przychodzi czas na pozycjonowanie i zdobywanie linków. Trzeba wiedzieć kilka kwestii – algorytm wyszukiwarko Google ciągle się zmienia, tak aby wyniki były jak najbardziej naturalne. Nikt nie wie jaki ten algorytm jest i jakie elementy najkorzystniej wpływają na efekty pozycjonowania. Nie ulega wątpliwości, że wypozycjonować stronę jest co raz trudniej szczególnie przy konkurencyjnych słowach kluczowych. Jadnak jak już było wspominane, pewne jest jedno – musisz zdobyć linki!. Jak je zdobyć? Nie ma zbyt wiele alternatyw. Oto one:

1. Wymiana linkami z innymi serwisami
2. Dodawanie strony do katalogów stron
3. Pisanie presell pages(precli)
4. Zakup linków pozycjonujących
5. Wstawianie linków na forach, w różnych serwisach
6. Budowa własnego zaplecza pozycjonującego
7. Zlecenie pozycjonowanie firmie

 

1. Zacznijmy od wymiana linkami z innymi serwisami. Jest to dobre na początek, jednak ma pewną wadę – każdy link przychodzący wzmacnia Twoją stroną, ale każdy link wychodzący osłabia ją, i wychodzimy na "zero". Jednak na początek jest to dobra metoda, pomaga zaindeskować wyszukiwarkom Twoją witrynę, pomaga w promocji i poznawaniem "marki". Oczywiście nie jest powiedziane, że łatwo będzie znaleźć strony, które zechcą się wymienić linkami lub banerami, jednak warto poszukać w sieci takowych i wysłać zapytanie.

2. Katalogowanie to nadal najpopularniejszy i najprostszy sposób na zdobywanie linków. Katalogów stron w sieci jest mnóstwo, są płatne i darmowe słabszej i lepszej jakości. Link z dobrego katalogu, mającego parę lat z wysokim PR(Page Rank) i podlinkowanym( takim do którego prowadzi dużo linków z innych stron), będzie miał większą wartość niż z katalogu słabego. Jaką opcję wybierzesz zależy od Ciebie, ale nie od dziś wiadomo, że w pozycjonowaniu chodzi o jakość a nie ilość. Dodając stronę do katalogu tworzymy tytuł wpisu(jest on jednocześnie odnośnikiem i frazą na którą pozycjonujesz stronę), opis strony oraz słowa kluczowe.

3. Strony o charakterze Presell Pages powstały z myślą o pozycjonowaniu i pozycjonerach. Zwykle są to blogi tematyczne lub wielotematyczne stworzone na skrypcie Wordpressa, w których to można się rejestrować i pisać artykuły wstawiając w nich linki do naszej strony. Swego czasu precle były bardzo popularne i efektywne, gdyż link tekstowy otoczony treścią mają większą moc niż link bez otoczki słownej. W efekcie namnożyło się mnóstwo precli słabej jakości, powstałych tylko po to aby dostarczać linki innym witrynom, a treść na nich byłą bez ładu i składu. Google zaczęło je rozpoznawać umniejszając wartość takich stron. Jednak bez dobrych artykułów(precli) trudno myśleć o pozycjonowaniu. Największe serwisy i mające renomę, na których można umieszczać własne artykuły to np. artelis.pl i publikuj.org. Aby znaleźć takie strony można wpisać w wyszukiwarkę takie frazy jak; artykuły tematyczne, artykuły do przedruku, presell pages, precel, dziennikarstwo obywatelskie.

4. Zakup linków pozycjonujących to coś czego Google nie lubi najbardziej, choć w zasadzie ciężko to zweryfikować. Dla wielu sprzedaż linków to możliwość zarobku na własnej stronie, choć wiąże się to z ryzykiem. Ogłaszanie się gdziekolwiek w sieci( podają adres swojej strony), że handlujesz linkami jest ryzykowne, gdy do tego na Twojej stronie pojawią się linki wychodzące do innych stron, to wielce prawdopodobne, że spadnie Ci wskaźnik PageRank, stracisz pozycję w sieci, a w skrajnych przypadkach możesz zostać zbanowany, czyli "wywalony" z indeksu Google czyt. nie będzie Twojej strony w wyszukiwarce. Ale są serwisy oferujące zakup jak i sprzedaż linków pozycjonujących takie jak; prolink.pl, seopilot, linkolo.pl. Ogólnie bezpieczniej jest kupować linki niż sprzedawać, można to robić w owych serwisach, lub ogłaszać się w na forach webmasterskich lub na stronach ogłoszeniowych typu oferia.pl.

5. Jeżeli jesteś bywalcem różnych for, serwisów społecznościowych to warto w miarę możliwości zostawić tam link do strony. Na forach można to stosować w tzw. podpisie, a serwisach w informacjach 'O mnie" lub "ulubione strony" itp.

6. Wielu , zwłaszcza bardziej zaawansowanych webmasterów skupia się na własnym zapleczu pozycjonerskim. Tworzą oni małe strony internetowe, blogi tylko po aby wstawiać tam linki do strony pozycjonowanej. Jest to świetny sposób, gdyż mamy pełną kontrolę nad całym procesem pozycjonowania i linkowania swojej witryny. Często zakup linków, dodawania strony do płatnych katalogów i inne działania, są bardziej kosztowne niż stworzenie własnego bloga. Na początku można zacząć od zaplecza tworzonego na darmowych blogach typu blogspot, czy bloog.pl. Jeżeli mamy stronę o komputerach, możemy założyć darmowe blogi na darmowych platformach i pisać tam posty o podobnej tematyce wstawiają w ich treści linki do strony pozycjonowanej.

7. Cały proces pozycjonowania możesz zlecić firmie pozycjonerskiej lun indywidualnej osobie zajmującej się tym. Ceny za wypozycjonowanie jednej frazy różnią i zależą od konkurencyjności. Możesz też kupować na własną ręką czynności pozycjonerskie jak; katalogowanie i pisanie precli.

Pozycjonowanie to temat rzeka, nie da się tego nauczyć i wyjaśnić w kilka minut. Każdy uczy się tego w praktyce, ale podsumowując:

 

  • Google lubi unikalną treść o dobrej jakości. Na kopiowanych artykułach daleko nie zajedziesz, zarówno jeżeli chodzi o teksty na włąsnej stronie jak i przy pozycjonowaniu.

  • Google lubi jeżeli linki prowadzą z wielu stron o różnych adresach IP.

  • Pozycjonowanie to długotrwały proces więc nie załamuj się jeżeli początkowo nie będzie widać efektów.

  • Pozycjonując nową stronę, staraj się zróżnicować słowa kluczowe na które będziesz pozycjonował stronę. Zbyt nagły i duży przyrost linków prowadzących o tej samej frazie może zostać uznany przez wyszukiwarkę za zjawisko "sztuczne", czego Google nie lubi – w efekcie może zostać nałożony filtr na daną frazę. Google nie lubi manipulacji w wynikach i nienaturalnego pozycjonowania. Choć w praktyce jest to niemożliwe do spełnienia a naturalne zdobywanie linków to często mżonka, trzeb o tym pamiętać.

  • Link na stronie wstawiony np. w stopce, to nie jest jeden link! Link taki równa się ilością podstron danej strony. W efekcie jeżeli wstawiamy link w stopce lub belce z bogu strony, która ma 1000 podstron, otrzymujemy 1000 linków!

Słownik pojęć webmastera

Urokiem każdej dziedziny, nie ważne, czy to informatycznej, budowlanej, czy też medycznej, jest obecność typowych dla określonej branży sformułowań, które czasami może usłyszeć zwykły zjadacz chleba, który nie miał nigdy wcześniej do czynienia z określoną specjalizacją. Przeplatanie się żargonu specjalistów z codziennością sprawia, że kolejne osoby interesują się daną tematyką. Od czego zacząć? Od słownika, który wyjaśnia podstawowe zagadnienia związane z tematyką. Wiedząc, co znaczy hosting, link przychodzący lub indeksacja zrozumiemy każdą inną publikację i każdego, kto nieco dłużej pracuje w danej branży. Słownik otwiera więc drogę ku podwojom branży. Oto najciekawsze przykłady terminów, z jakimi mogą się spotkać ludzie mający swoje strony lub pracujący w ścisłej kooperacji z Internetem.

 

Link wychodzący - hiperłącze, które umieszczone jest na stronie, prowadzi klikającego w nie użytkownika do innego portalu (portalu zewnętrznego, wychodzącego).

Link przychodzący - link, który umieszczany jest na stronie zewnętrznej, prowadzi do naszej strony. Linki tego typu podnoszą wskaźnik odwiedzin i pozwalają na pozyskiwanie ruchu użytkowników na stronie.

Link wewnętrzny - rodzaj odnośnika, który ma zapewnić użytkownikowi spójne możliwości przechodzenia między powiązanymi podstronami i częściami strony. Linki tego typu to linki menu, linki umieszczane w stopce strony lub w treści, która znajduje rozszerzenie na innej podstronie. Dzięki takim linkom tworzona jest ścieżka użytkownika, po której internauta może bez problemu nawigować. Link wewnętrzny linkuje do tej samej strony, ale do innych jej podstron lub materiałów.

Back Link - wskaźnik opisujący ilość linków przychodzący do określonej domeny. Czym więcej linków przychodzących - tym większy staż strony i większa wiarygodność. Ostatnimi czasy ranga wskaźnika Back Link spadła. Powodem było sztuczne nabijanie linków przychodzących przez pozycjonerów.

HTML - rodzaj języka hipertekstowego języka składającego się ze znaczników, który obecnie jest standardem przy tworzeniu stron internetowych. Dzięki wyżej przytoczonym wskaźnikom możemy w spójny sposób opisać treść strony i zbudować jej poszczególne elementy, umieszczając je w szablonie. Cechuje się plikami z rozszerzeniem *.html.

Transfer danych - częściej używanym skrótem jest FTP, czyli File Transfer Protocol. Jest to sposób na umieszczenie plików strony lub innych apliakacji na serwerze lub hostingu współdzielonym. Dzięki tej metodzie możliwe jest przesłanie dowolnego pliku na serwer i korzystanie z niego z poziomu domeny. Bez standardów FTP stworzenie strony byłoby niemożliwe.

Pojemność konta - wartość opisywana przez hostingodawców, zazwyczaj zależna od rodzaju hostingu i od jego ceny. Czym droższy hosting lub serwer - tym pojemność konta wzrasta. Analogicznie, czym większa pojemność - tym większe strony można umieszczać na serwerze. Jeżeli pojemność konta jest duża, a strona nie zawiera tak wiele treści - dobrym rozwiązaniem jest podpięcie innych domen pod dane konto. Wówczas optymalizujemy wydajność konta.

Indeksacja - termin opisujący widoczność danej strony lub podstrony w wyszukiwarkach internetowych. Indeksacją zajmują się roboty wyszukiwarek. Potrzeba trochę czasu, aby robot dotarł na stronę (o ile nie jest zablokowany) .

Page Rank - wskaźnik opisujący jakość domeny. Przyjmuje wartości od 0 do 10 i zależy od wielu czynników, począwszy od ilości treści na stronie, a skończywszy na ilości i jakości linków przychodzących.

Baza danych MySQL - baza, która zawiera potrzebne do funkcjonowania strony lub aplikacji informacje i rekordy. Bazy danych są niezbędne to instalowania aplikacji i skryptów na hostingu.

Konto FTP - konto, za pomocą którego możemy połączyć się z serwerem i przesłać dane wykorzystując FTP.

Domena podpięta - domena, która została zaimplementowana na serwerze. Jednym słowem została włączona do konta hostingowego lub do serwera, w ten sposób można zakładać wiele stron opartych o domeny na jednym i tym samy koncie hostingowym

Subdomena - oddzielny katalog z odrębną treścią bazujący na domenie głównej. Przyjmuje adres nazwa.domena.pl. Subdomeny można dowolnie tworzyć na kontach hostingowych (o ile nie mają ograniczeń).

Aliasy email - alias jest to nazwa adresu e-mail twojej domeny, np. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - "kontakt" i "biuro" są właśnie aliasami

Pozycjonowanie - proces mający na celu podnieść widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych. Polega na zdobywaniu linków przychodzących.

Optymalizacja - zmiany wprowadzane na stronach, które są zgodne ze standardami poszczególnych wyszukiwarek internetowych. Dzięki temu strona szybciej się indeksuje i jest lepiej widoczna dla użytkowników pod wskazane frazy.

SEO (Search Engine Optimization) - sztuka pozycjonowania i optymalizacji witryny.

CMS(Content Management System) - platforma pozwalająca zarządzać treścią i modułami na stronie. Do popularniejszych zaliczamy WordPress, Joomla i Drupal.

Presell Pages - blogi, które pozwalają na umieszczanie artykułów z linkami wychodzącymi. Tematyka takich blogów często jest ogólna.